Skip to content

Julmarknad – KU

27/11/2009

I morgon är det julmarknad på Lomma Scoutkår. Har fortfarande inte riktigt bestämmt mig om jag ska gå eller inte… Scouterna var till en början possitivt och kul men när jag kom upp i patrullscouterna började jag tröttna och slutade tillslut. Strax innan min scoutkonfirmation började jag igen men kände att jag inte kom in i gruppen och lade av.

Den bilden jag hade av scouter under mina första år var att man som scout var öppen och possitiv, man tog emot alla med öppna armar och i scouterna fanns varken mobbing eller utfrysning.
När jag började igen behövde jag vara påträngande och jobbig för att överhuvudtaget höras, något jag inte trivdes med och det gjorde att jag slutade.

Ett och ett halvt år efter min scoutkonfirmation gick jag med i Kyrkans Unga i byn. Dom står för allt jag tycker scouting är. Oavsätt intressen och åsikter är folket i KU svåra att bli ovän med, inte för att jag vill men jag blir fascinerad av hur kul man kan ha och hur man kan trivas med folk som man inte har så mycket gemensamt med.

KU för mig är allt det som scouterna stod för i Miniorerna och Juniorna, tiden på scouterna som var roligast. Förståelse för andra, oavsett ålder, intressen, tro eller ursprung och att kunna omgås med dom. Vi gör roliga saker tillsammans och alla längtar tills nästa möte.

No comments yet

Kommentera

