Skip to content

Väldigt…. Linnea….

27/11/2009

Sitter i soffan med ett glass iskall pepsi och tittar på ett inspelat avsnitt av Grey’s Anatomi  och hela kroppen värker.

I onsdags morse missade jag ett steg i trappan och gled på ryggen ner. Hade inte så ont direkt, det stack på undersidan av armbågen där spiken satt när jag bröt armen men inget mer. Strax innan lunch var jag helt slut, kände mig mörbultad och var öm i ryggraden. På kvällen var jag jättetrött, gick och lade mig tidigt, hade lite svårt att somna med blåmärken på välplacerade platser.

Torsdag morgon stramade det i nacke och ner i höfterna. Runt eftermiddagen började jag få ont i sidan och varjegång jag skrattade eller nös höll det på att gå över i gråt när det kändes som om någon tryckte in en näve i sidan på mig.

När mamma kom hem från jobbet åt vi och åkte sen in på akuten. När jag berättade att jag hade ont i nacken och ryggen blev dom stirriga och höll på att sätta krage på mig. Sedan blev det en LÅNG väntan och tillslut träffade vi en läkare som sade att det inte var några frakturer….???? Det var allt han sade, ingen förklaring till varför jag hade ont i rygg, nacke och sidan och var helt slut i kroppen. Antar att jag fick mig en rejäl smäll och sträckte varenda led i kroppen. Det hade i alla fall varit skönt med ett utalande.

I alla fall. Nu sitter jag här, har fortfarande ont i hela kroppen och är redo att gå och lägga mig för dagen.

Hela händelsen känns väldigt Linnea

No comments yet

Kommentera

