Skip to content

Julkul med Farbror Ulf

06/12/2009

Fy FAN! vilken dag det har varit. Dagen började med 1 1/2 reklam utdelning, hem åt en bulle och iväg till hässleholm kl 11. Väl i Hässleholm var det jätte trevligt, jag åkte upp med Jenny och Julia och i Hässleholm träffade jag en ny utställningshund, 9mån gamla Siri. Där hölls en liten plojutställning som vi var med i. Siri hade lite svårt att stå bra i förhålande till domaren men stod för övrigt stilla och sprang fint för att vara sin första ringträning. En jättehärlig liten flicka med MYCKET energi och inte rädd för något. Det hela var över klockan 3, jag var hemma lite över 4 och började med att fortsätta dela ut all reklam till 6.

Att dela ut reklam känns som ett slav arbete. Jag sorterade i 4h, delade i 4h och får 180kr för det, visst efter ett par gånger får man väll bättre teknik för att sortera men det tar nog ändå 2h. Som bäst blir det 30kr/h…. Efter vikariatet som jag och lillebror har fått kommer jag att säja upp mig. Jag är hellre utan dom pengarna, sover längre och har mer ork i skolan än att tjäna 30kr/h på 24h arbete i veckan. Tungt är det också. Känns inte som om jag ska förbränna energi och ork på att utföra ett sådant arbete när jag får mer betalt av att damsuga och tvätta bilar hemma och jag tänker INTE köra slut på mig som 17åring på ett lågavlönat arbete.

No comments yet

Kommentera

