Skip to content

OSC IB 2010

11/08/2010

Den första augusti tog jag flyget från Kastrup. Flyget landade på  Heathrow och därifrån tog jag the tube vidare mot King’s Cross St. Pancras. Från King’s Cross Station tog jag sedan tåget mot Cambridge i sann Harry Potter anda! Tåget stannade på stationen i Cambridge och därifrån tog jag en taxi till Emmanuel College där jag skulle spendera nästan en vecka!

Dagarna bestod av:
07:45 – Frukost
08:45 – Economics lektion
10:30 – Paus
11:00 – Tillbaka från pausen och vidare med economics
12:45 – Lunch
15:05 – Theory of Knowledge lektion
16:00 – Ledig

Efter eftermiddags lektionen var det fri tid, det blev sitta och prata ute på gräsmattan, middag på en fancy italiensk resturang, bio, Shakespear föreställning i en park och massvis med pluggande. Mellan 9pm och 11pm skulle vi ”sign in” på kontoret och 11.30 skulle det vara tyst vilke några hade jättesvårt för…

Mitt rum sett från dörren. Till vänster fanns sängen och vask.

Huset där matsalen fanns. Gräsmattan var förbjuden att gå på förutom för dom som hade tagit examen och bott på colleget och ankorna som bodde på området.

Ingången/Utgången mellan mitten pelarna, beutiful!

Första man ser efter att ha gått igenom porten.

Emmanuel College, sett från vägen.

Huset mellan träden är South Court är huset där jag bodde 🙂 I trappuppgång U, rum 15.

Bilder från stan.

Bilder från stan.

Bilder från stan.

Skulle inte förvådna mig om folket tillbad ankorna…

Ankorna på Paddocken, den stora gräsmattan.

Kanalen i Cambridge

No comments yet

Kommentera

