Skip to content

Min hand

18/09/2010

I torsdags när jag busade med Asta satte hon tanden i mitt tumben. Någon timme efteråt slog jag handen i en vägg. Jag fick den omlindad hos skolsköterskan. Redan fredag morgon var min högararm istället helt oanvändbar.

För 12 år sedan flög jag av en shettis och bröt armen. I fallet skadades även någon muskel i handleden. För att handen skulle kunnas användas fick läkarna dra om en massa muskler vilka har börjat ömma fruktansvärt de senaste året.

Överansträngningen blev tillräckligt och nu ömmar min tumme och varje gång jag använder handen, skriver, skruvar, bär etc. så drar det och sliter i musklerna i handen.

Sjukhuset vill inte ta på sig ansvaret eftersom det var så länge sedan jag opererades. Nu måste jag gå via vårdcentralen och bara tanken på den processen gör mig trött.

Samtidigt har jag så pass ont att jag inte kan ignorera det men jag tycker inte att jag befinner mig i så pass stor smärta att jag utan ont samvete kan sätta mig på akuten och ta upp läkarnas tid från någon som verkligen behöver den. Samtidigt, om det är operationen som har orsakat slitningen jag nu har i tummen/handen har jag väll rätten att få det fixat? Operationen borde ju hålla livet ut? Eller i alla fall garantin för den?

No comments yet

Kommentera

