Skip to content

OMG

06/01/2011

Omg, jag har blivit en sådan där märkessnobb som jag alltid har avskytt!! Eller kanske inte. ;- Jag har i alla fall blivit upp över öronen förälskad i en MacBook Pro 13”.

Min Compaq dator är redo att krypa ner i sin grav vilken dag som helst och om jag bara hade grävt ett litet hål under björken i trädgården hade den kanske kollapsat redan för ett år sedan. Jag har nog inte varit så snäll mot den heller. Vid ett tillfälle, ungefär ett år sedan nu, så satt jag med laptopen i knäet med strömsladden i. Då tyckte lilla Asta att det var dags att busa och tog ett jämfotahopp upp i mitt knä vilket också var mitt på min dator och strömsladden bröts och gick itu. För att fixa den tog jag en av pappas universalsladdar men den var så gammal att den lilla utbytesdelen jag köpte på Kjell och Company passade inte riktigt utan satt lite lös. För att det skulle fungera var den tvungen att sitta i på ett specifikt håll. Givetvis lyckades jag vända på skiten och som jag förstod det skickade jag växelström in i datorn och kortslöt den. På datorverkstaden i Malmö ville de ha 10 000 för att fixa datorn som kostade 4 000. Istället lämnade jag den till mammas kompis man och hans kompis som mot två sockerkakor lyckades laga den på en kväll. Nu är ju försäkringen och alla garantier helt borta och nu klappar datorn itu, nästan som en gammal man med organsvikt har min dator nu USB-svikt och snart är den helt oanvändbar.

No comments yet

Kommentera

