Skip to content

Torna Hällestad

06/01/2011

Nä jag har hållit mitt nyårslöfte eftersom jag fortfarande är vaken och har inte kommit hem förrän nu. Ikväll har det varit traditionell trettondagsafton middag i Torna Hällestad hos farfar. Vi fick fisk och ris med saffranssås till middag. Supergott :-D. Middagen blev som alla middagar med släkt, väldigt speciella med konversationsämnen där man kan sitta för sig själv och undra. ”Hur f*n kom vi in på detta ämnet?”. Med respekt för medverkande vid middagen ska jag nog inte gå närmare in på ämnena ;-). Förutom dessa ämnena blev det mycket historier från när mamma och pappa var unga-ish men även historier från när Farfar och Farmor var gifta och när de var iväg på semester. Cykelsemester. Många av historierna har man hört MÅNGA gånger om men även lite nya. Jag känner inte pappas släkt så bra som mammas det är inte på grund av dåliga relationer, jag vet inte egentligen anledningen till det. Men det rör sig mest om kusiner och nästkusiner men det är kul att höra historier om dem. När vi lämnade hundarna hos farmor för passning meddelade pappa att vi kom tidigt för att hämta dem för
att Tobbe ligger sjuk där hemma men Surprise, Surprise, så blev inte fallet. Efterrätten bör också nämnas, en fantastiskt god rulltårta med grädde och strössel. PERFEKT för en diabetiker ;-).

No comments yet

Kommentera

