Skip to content

Ang. Mac

08/01/2011

I dag var jag och pappa på Media Markt. Vi kollade på laptops. När vi stod och tafsade på MacBook Pro 13″ kom en försäljare och frågade om vi behövde hjälp. Pappa frågade rakt ut, vad är motsvarigheten av denna på PC? Han svarade, på papper eller i prestanda? Tydligen är Windows mycket tyngre och därför är en Mac gemfört med en PC med samma prestanda på papper (samma RAM, samma GHz etc.) mycket snabbare. Den PC som skulle ha samma prestanda som en MAC som killen på Media Markt visade oss var en HP som kostade 8000-9000kr om jag kommer ihåg rätt, och var över 15″ stor. När jag frågade om en 13″, samma storlek som Macen jag var intresserad av  gick åriset upp till 10000-11000 kr och då är det, precis som Media Markt killen sa, ingen mening med att köpa en PC istället för en Mac.

Ska in till Kullander, Mac återförsäljaren i Malmö på Måndag för att klämma och känna lite mer, ska jag ha en har jag bestämmt mig till nästa helg.

No comments yet

Kommentera

