Skip to content

Canon Eos 600d

18/06/2011

OMG vilken kamera. Fast jämfört med min 350d som släpptes 2005 så är väll allt hightech. Saken är den att jag tar helt OK bilder med min kamera men det ligger så mycket tanke bakom varje bild. Står jag i skuggan får jag ett sådant ljus, tar jag igenom en skugga kan jag få ljuset på detta sättet, väntar jag till solen står där eller har så här mycket moln framför kan jag få mer djup och färg i bilden osv. Allt detta kan man ju slippa i en mer Hightech kamera där man kan göra det med hjälp av inställningar.

Jag jobbar dock mycket med vinklar med mina bilder och det är dock lite svårt att komma ifrån med en nyare modell, men med 600D’s utfällbara display kan man lättare anpassa kameran till olika vinklar.

Och sist och nästan bästa: STOR SKÄRM!!!
Detta är min kamera ovanför. Inställningarna syns i den lilla displayen ovanför och man kan bara titta på bilderna i den nedanför efter man har tagit dem. Ofc kan man ju även navigera i menyn på skärmen men de inställningarna man har är i den lilla.

Bilden ovanför är 600D. Tror jag låter den tala för sig själv.

No comments yet

Kommentera

