Skip to content

Jönssons

10/07/2011

Nu i helgen skulle en vän till familjen konfirmaeras i Kristianstad efter läger i Åhus. Vi planerade att åka upp till Åhus med familjen på fredagen och stanna där till söndag morgon för att då åka hem och gå på konfirmandens mottagning hemma.

Det hela började med att vi fick punktering på husvagnen på väg till Åhus. På en bilfirma satte de på ett nytt däck (bildäck dock) och vi kom fram 2min innan receptionen på campingen stängde.

På lördagen var vi på väg till Kristianstad för konfirmation när vi insåg att vi visste varken vad kyrkan hette eller vad den låg.

I dag hade bildäcket på husvagnen blivit så slitet att det inte gick att få hem husvagnen. Vi fick den till en husvagnshandlare som öppnade 2h senare. Jag lyckades få skjus till lödde av en bjärredsbo och kunde fixa bilderna till konfirmationsmottagningen och ta en snabb dusch.

Klockan fyra började mottagningen och resten av familjen kom hem 15:10. Tjugo i fyra skulle jag ta en snabb runda med hundarna runt kvarteret. Halvvägs blev vi påhoppade av två bearded collies. Detta var precis utanför grannens trädgård så jag hoppade och vinkade för att få kontakt med dem och satte in mina två hundar i deras trädgård för att ta hand om de två rymlingarna. Grannens hund och mina har alltid gått bra ihopa med idag blev det lite mycket och min tik for ihop med grannens. Detta medans de två lösa hundarna fortfarande stod lösa utanför. Jag fick ut Asta som var på exceptionellt dåligt humör eftersom jag avbröt grälet. Grannens pojke kom ut och höll Asta utanför. Jag och grannfrun tog varsin av de lösa hundarna och drog in dem i deras trädgård. Det var INGEN hemma och huset låst. Vi släppte in dem och DIREKT for de in i en hörna av trädgården och klättrade ut. Vi sprang fram och tillbaka, drog in hundarna i trädgården, försökte blockera hålet men inget fungerade. Tillslut tröttnade vi. Det var inte våra hundar och dessa människorna hade lämnat tomten med hundarna i trädgården utan ordentligt vatten. Vi diskuterade och tyckte att vilken lösning som helst där hundarna inte kunde springa lösa i byn var bra. Vi hittade två koppel och band fast hundarna i trädgården. Grannfrun gick och bytte vatten och skulle titta till hundarna lite då och då.

Nu var det 5 min kvar till mottagningen och jag sprang hem och kastade mig i bilen for iväg.

Nu är jag precis hemkommen och hela byn är utan ström…

No comments yet

Kommentera

