Skip to content

Snart är det dax…

15/09/2011

Jag har packat, organiserat de papper jag behöver ha med mig och städat igenom mitt rum.

Om 2 dygn är jag i Skottland. Känner mig väldigt sliten inombords. Jag tror inte att jag kommer ha så mycket hemlängtan men är rädd för de stunder när jag kommer känna mig ledsen, sjuk eller fryser för då VET jag att hemlängtan kommer. Får bara påminna mig om att man kan alltid ringa hem och att om jag vill kan jag vara hemma på mindre än ett dygn. De som jag inte kan ringa är ju hundarna…

Jag tror att saknaden av hundarna kommer vara störst men när jag tänker efter är det inte att vara utan dem som gör mig ledsen, det är tanken på att lämna dem. Trots allt de gånger jag har saknat hundarna mest är inte när jag har varit hemifrån länge (konfirmationsläger 4 veckor) utan när man har kommit hem efter en dag i skolan och inte möter dem innan för dörren. När dem försvinner ur rutinen.

Mina älsklingar

No comments yet

Kommentera

