Skip to content

Första torsdagen…

22/09/2011

Nu var första torsdagen i Skottland avklarad. Började morgonen med ett möte för de internationella studenterna. En polis kom och berättade om staden, hur man skulle göra för att slippa få saker stulna och bli utsatt för brott. Sunt förnuft. Det följdes av en genomgång om hur man skulle göra för att inte bryta mot sitt visa och sedan lite om vad man skulle tänka på i UK.

Efter detta mötet var det en mini mässa med lite av skolans olika organisationer och föreningar, speciellt för internationella studenter.

Efter detta gick jag med en rundtur i områdena runt om skolan, de bästa affärerna, restaurangerna och var man kunde söka boende till nästa år. När turen väl var slut sprang jag tillbaka till the Hub för att köpa lunch. Med en av de kupongerna jag köpte fick jag en dubbelmacka, en påse chips och en 0,5l vatten för 1,5 pund.

Där efter bar det av till School of Social Sciences där jag träffade min Student Advisor och bestämde mig för att byta från Politics & Religious Studies till International Relations & Religious Studies.

Direkt efter det mötet tog jag bussen ner till stan, letade upp ett Photo booth och tog foto till busskortet jag ska köpa i morgon bitti.

Jag kom tillbaka till mitt rum, lade mig och sov i 1h, gick till affären här på mitt Campus och köpte en pasta sås och lagade sedan middag.

Passande nog kokade jag lite mycket pasta och såsen var till 2 portioner så jag kunde sätta en i kylen till i morgon kväll.

Nu försöker jag städa rummet, äter flingor direkt från paketet och ska lägga mig tidigt.

I morgon är det dags för min första lektion i arabiska 😀

Wish me Good Luck!

2 kommentarer leave one →
  1. 23/09/2011 13:26

    jag önskar dig lycka till

  2. 23/09/2011 14:01

    Good Luck!!!!!!!!!!

Kommentera

