Skip to content

Lördag i Aberdeen

24/09/2011

Idag unnade jag mig en låååång sovmorgon. Riktigt nice :-). Jag tog bussen ner till stan, hittade en bok jag har letat ett bra tag efter och köpte en frukost/lunch på Starbucks och satte mig där för att läsa boken. 2h senare insåg jag att jag kanske borde röra på mig och återvände till rummet för att försöka betala hyran, men det gick inte så bra, får försöka igen om en stund.

Efter ett telefonsamtal till pappa hoppade jag på bussen igen och åkte ner till skolområdet för att lära känna det lite bättre, och sedan vidare ner till min favoritaffär, Poundland :-D. Precis som det låter så kostar allt ett pund. Jag har varit på jakt efter pesto nu i ett par dagar men har inte hittat något ännu 😛 där emot hittade jag två konserver med Heniz bönor i Chilisås för 1 pund:) typ som chili con carne utan köttfärsen, supergott :-).

Har förresten beställt min första kursbok 🙂 kostade 18 pund på amazon.co.uk och 32 i bokaffärerna i stan. Dock fick jag ett mejl idag och den kommer inte förrän på tisdag… Och jag har lektioner på både måndag och tisdag. Förhoppningsvis förväntar sig inte lärarna att vi ska ha dem redan på måndag…

Kramar!

One Comment leave one →
  1. 24/09/2011 17:20

    Härlig lördag!
    Jag har varit på loppisen här i Lödde. Fyndade en glasfisk till min lilla samling.
    Puss o kram

Kommentera

