Skip to content

Kort uppdatering

26/09/2011

Hej!

Dax för en snabb uppdatering!

Idag var första dagen med föreläsningar.
9-10 hade jag arabiska som är helt skrämmande! Så sjukt svårt så det får jag lägga extra mycket tid på.
10-11 hade jag International Relations vilket nu är ett av mina Masters Ämnen. Det är till stor del att ta historiska event under 1900 talet och se hur de har påverkat relationer idag.
12-13 hade jag Religion vilket var jättekul och vi hade en underbar föreläsare, kursen ska handla om basic förståelse för olika religoner och hur se ser på världen.

Efter sista lektionen åkte jag upp till Hillhead och registrerade mig på de lite mindre lektionerna vi ska ha och stack sedan ner till stan för att lämna tillbaka lite grejor och handla massivt med konserver. Har hittat Chili sin Carne på burk för 50 pence stk och de är så goda att jag köpte 6 stk….

Väl tillbaka igen tog jag en 30min promenad för att lugna ner mig efter dagen och nu ska jag äta lite mat innan jag måste sammanfatta anteckningarna från föreläsningarna idag och klockan 7 har internationella föreningen möte nere på skolan som jag tänkte gå på :-).

Kramar

No comments yet

Kommentera

