Skip to content

The Help

02/10/2011

I går förmiddags läste jag ut The Help som jag köpte för drygt en vecka sen. För första gången sen jag i princip började på IB så har jag legat i sägen och läst lite innan jag somnade. Mysigt 🙂

I alla fall, The Help utspelar sig i Jackson, Mississippi ungefär samtidigt som Martin Luther King höll sitt tal i Washington. Boken är väldigt välskriven, uppdelade i lagom stora kapitel som gör det lätt att läsa och skiftningen mellan tre huvudpersoner gör att man får så många fler vinklar på historien.

Karaktärerna i boken beskrivs lagom mycket, fokusen ligger med på hur de beteer sig och hur de tänker så hur de ser ut får man själv hitta på. För mig som gillar att inte få allt redogjort för mig tyckte att detta bara höjde kvaliten på boken.

Dock tyckte jag att det fanns material till att hålla handlingen igång i ännu ett par kapitel, eller i alla fall en epilog, lite för många frågor lämnades obesvarade.

4/5 i betyg.

No comments yet

Kommentera

