Skip to content

Lättnad

05/10/2011

Lättnad är precis vad jag känner just nu. Kursen som jag ångrade att jag skrev upp mig på har äntligen vänt sig mot det bättre.

Hållbar Internationell Utvecklingen började med ett introduktionsmöte som nästan enbart fokuserade på det historiska afrika. Detta var en djup besvikelse för mig, även om Afrika är ett väldig stor del av ämnet utveckling så ville jag mer fokusera på internationella aspekter, kärnkraftverk, stora industriers del av internationell utveckling osv. Att kursen både skulle se på den enskilda personens utveckling så väl som industriernas och nationernas inverkan på utveckling.

Idag hade vi andra föreläsningen med diskutionsgrupp efteråt. Idag redogjorde föreläsaren mer för utformningen av kursen (och jag pratade med henne efteråt). Tanken är att vi ska utgå ifrån Millenium målen och UNs arbete men att använda Sub-Saharan Africa för att se hur de påverkas. Hon erkände dock att hon hade framställt kursen på ett sådant sätt att den skulle fokusera enbart på Afrikas utveckling.

Innan kursen började fick vi en lång lista på texter som vi skulle ha läst inför varje onsdag. I genomsnitt 280 sidor per vecka. Idag fick vi reda på att vi skulle i grupper om 3 stk dela på detta. LÄTTNAD.

Kramar

No comments yet

Kommentera

