Skip to content

Jag är lycklig

05/10/2011

Efter att ha skypat med mina kära föräldrar nu i kväll överväldigades jag av en känsla av lycka. Rent ut sagt lycka. Jag har varit glad och nöjd med livet många gånger med den här gången kände jag mig lycklig. Det var en mycket konstig känsla som jag inte kan komma på att jag har känt någon gång innan.

I morse löste sig alla bekymmer jag hade om Hållbar Internationell Utveckling (https://linneea.wordpress.com/2011/10/05/lattnad/).
Efter den lektionen hade jag möte med min tutor grupp där jag träffade underbart snälla och rara människor som jag ska jobba med detta halvåret.
Till lunch upptäckte jag att jag hade misstagit ett klassrum för IR tidigare i veckan och sprang nästan i panik till min tutor i ämnet och försökte förklara allting. Han lade en hand på min axel och förklarade att det bara var att ta sig till rätt klassrum nästa vecka. Lugn gick jag där ifrån.
Under eftermiddagen oroade jag mig för hur den lärare, var lektion jag hade crashat tidigare i veckan skulle reagera på mitt mejl där jag förklarade allting. Då sade jag helt enkelt till mig själv att ”Vad är det värsta som kan hända?”. Jag vet att jag lätt överdriver orosmoment och stirrar upp mig på ett sätt som bara är onödigt. Efter 10min hade jag lyckats övertala mig själv om att allt är OK.
Klockan 18 hade fotografi klubben möte nere på skolan och jag tog bussen ner dit. Jag skrev in mig själv som  medlem och mötet avslutades på studentpuben. Där satt jag och pratade med två tyskar och slutligen gick jag och den ena av dem mot Hillhead igen och pratade på vägen.
På rummet satt jag och övade på min arabiska. Jag gick igenom ALLA uppgifter i boken vi hade gjort hittills och fick rätt på alla.
När jag pratade med mina föräldrar så berättade dem lite av vad dem ska göra i morgon.

När jag hade lagt på kom denna känsla av lycka över mig.

Jag är där jag borde vara, på ett universitet och studerar det jag brinner för, internationella relationer och religiösa studier.
Jag får lära mig allt det som jag behöver lära mig inför det som jag hoppas kommer att bli min karriär.
Jag lägger ner mycket tid på arabiskan men känner att jag får ut mycket av det.
Jag känner mig själv så pass bra att jag kan styra över mina känslor, själv lugna ner mig när jag blir stressad och vet precis när jag håller på att tappa fokusen på föreläsningarna och dra mig själv tillbaka.
Jag träffar, pratar och jobbar med otroligt intressanta och mycket vänliga människor som är lätta att ha och göra med och alltid hälsar en med den brittiska hälsningen som får en att känna sig så viktig.
Mina föräldrar verkar klara sig bra hemma i Sverige. Jag har varit mer orolig för att jag lämnar dem än att jag flyttar till ett land helt själv. Att höra vad de har planerat gör mig lycklig.

Jag är där jag borde vara. Jag gör det jag borde göra. Jag har hela livet framför mig att jobba med min passion. Jag är lycklig.

4 kommentarer leave one →
  1. 06/10/2011 04:56

    Godmorgon. Vad glad jag blev av din blogg idag. Underbar läsning. Har tänkt mycket på hur det går för dig. Nu vet jag! Du är så duktig. Kram

  2. 06/10/2011 08:45

    Jag blir så glad när jag hör att du trivs så bra. Då har du nog hamnat på rätt ställe. Jag följer din blogg varje dag kram.

  3. 06/10/2011 16:16

    Love you!

  4. Beatrice permalink
    15/10/2011 10:04

    waah lycka är vad du ger andra! shit, du kan tom ge lycka fast man inte träffas, u’re sick! Saknar dig! <3<3

Kommentera

