Skip to content

En sådan dag

14/10/2011

Idag är det en sådan dag som gör en så glad. I alla fall eftermiddagen. På sista lektionen hade jag arabiska och vi göra små familjer (en mamma/pappa och två syskon) i grupper och presentera varandra. Vi satt tre och tre och övade och i slutet av lektionen frågade läraren rakt ut ”Någon som vill dela med sig av sina samtal?”. Klassrummet är helt tyst så jag och damen (ja, damen, 50+ lärare som läser arabiska med oss)(Jane) tittar på varandra och räcker upp handen tillsammans med den tredje medlemmen (Anita) i vår grupp.

Anita: ”man hadhihi?” vem är detta? (pekar på mig)
Jane: ”hadhihi binti Linnea” detta är min dotter Linnea
Jag: ”hadhihi ummi Jane” detta är min mamma Jane 

Läraren tittar tyst på oss i någon sekund och säger ”perfekt, bara perfekt”. Jag blev så lycklig för vårt beröm. Det kändes så skönt att ha fattat direkt. Och att få bekräftelse på det.

Underbart... <3
One Comment leave one →
  1. Beatrice permalink
    15/10/2011 10:13

    Grattisgrattis! 🙂

Kommentera

