Skip to content

200

15/10/2011

200de inlägget,
4 veckor i Aberdeen,
3 veckor av terminen över,

Nu har tredje skolveckan över. Av de totala 12 veckorna denna terminen är jag klar med 1/4 av terminen. Det har varit 3 mycket spännande veckor och jag har träffat mycket spännande folk och lärt mig mycket.

Idag försökte jag leta efter röda linser nere i stan men det gick inte så bra :-/ När jag kom till Castlegate såg jag en MASSIV folksamling och insåg att jag hade blandat ihop dagarna. Det var idag som Prins Charles skulle komma till Aberdeen ;-).

Jag ställde mig och började vänta. Plötsligt kommer han farandes i en bil som under vanliga omständigheter skulle ha förlorat körkortet. Han kommer ut i kilt och går upp på torget. De skulle inviga en staty som skulle hedra någon arme som Prins Charles hade varit med i. De stod och höll tal efter tal och sedan började han gå längs avspärrningarna och prata med folk. Människor SPRANG längs staketet för att få bilder på honom. Eftersom jag hade blandat ihop dagarna (trodde det var i morgon) hade inte jag min ”riktiga” kamera men i sanningens namn hade det nog inte blivit bra bilder. Det var mörkt av skuggor och fullt med tanter med högt hår.

Jag fick i alla fall några bra bilder med iPhonen, här är de bästa:

No comments yet

Kommentera

