Skip to content

Att slippa laga mat!

24/10/2011

Nu har jag varit här i över 5 veckor och fått in rutin på det mesta och där med också mat. Jag har hittat en yoghurt som är precis lagom att äta på morgonen, lagom lätt för frukost men ändå så att man håller sig till lunch. Under helgerna lagar jag mat vid varenda måltid och fryser in det som blir över (2-3 potioner) som räcker större delen av veckan. På söndag eftermiddagar så kokar jag två portioner pasta och lägger in i kylen, kombinerat med quornbitar, tonfisk eller något liknande. På måndag och tisdagmorgornar tar jag ut en portion, lägger i lite sallad och tar med mig till lunch. Onsdagar och torsdagar slutar jag innan lunch och äter i lägenheten.

Oftast slipper jag laga så mycket mat under veckorna men när det jag har fryst in brukar jag koka pasta som jag äter med pesto eller ost eller tortellini.

Låter rörigt och är kanske tråkigt att läsa men så slipper jag laga mat varenda kväll!

No comments yet

Kommentera

