Skip to content

Just where I’m suppose to be!

25/10/2011

Jag ligger helt i fas! Jag har medel på 85% i de ämnena jag har blivit bedömd i hittills och har gjort allt jag ska ha gjort för de kommande lektionerna plus lite till. Konstig känsla som IB aldrig lät mig känna på ;-).

I arabiskan har jag två lärare. Ala [Ella] måndag, torsdag och fredagar och hennes man Mohammad på tisdagar. Ella’s lektioner är mycket roligare, hon lärde sig arabiska efter att hon hade lärt sig engelska så hon har förståelse för hur svårt det är att höra skillnad på ha och ha eller sha och sha. Mohammad hoppar nästan på en, Linnea, min bok är trasig och så får man så snabbt som möjligt försöka översätta. Det har varit svårt att hoppa mellan så olika undervisningsstilar men idag tänkte jag att nu jävlar ska jag vara på hugget. Så varje fråga han ställde räckte jag upp handen och höll mig up to date och beredd på att svara på varenda fråga och översätta varje mening och det lönade sig. Fick jättemånga ”perfect”, ”excellent” och ”well done”. Det värmer gott när man känner att man får ut något av allt plugg och att ju mer  tid man lägger desto mer får man ut av det. Ännu något som IB aldrig lät en känna på ;-).

No comments yet

Kommentera

