Skip to content

Just one of those days…

26/10/2011

I dag har varit en sådan dag som de som känner mig bäst bara skulle sucka åt.

Började med att jag vaknade 13(!) minuter innan jag började. Jag sprang ur sängen, drog på mig kläder på väg ut, kom på en buss som svängde ut när jag hade kommit på och jag lyckades med att bara komma 2(!) minuter försent.

Efter lektionerna var slut och jag hade trillat ner för två trappor på väg ut ur huset så gick jag till Student Support Office och fick en tid för att diskutera min Diabetes och vad skolan erbjuder mig (tillgång till assistans osv). Tog 2 min att sätta upp ett möte och när jag gick därifrån för att ta bussen till mataffären så lyckades jag lämna kvar mitt ID kort hos receptionisten (men detta insåg jag inte förrän TIMMAR efteråt).

Väl ute ur mataffären och sitter och väntar på bussen tillbaka så börjar en gammal tant prata med mig. MYCKET udda karaktär och jag kunde inte höra ETT ORD hon sade med sin egensinniga tolkning av höglands skottska.

Uppe på mitt rum igen inser jag att jag inte har mitt ID kort och vänder hela mitt rum upp och ned. Efter lite drygt en timme ger jag upp och sätter mig vid datorn för att plugga och titta mejlen. Då har jag fått ett mejl från receptionisten med ett meddelande om att hon har mitt ID kort.

Efter att ha varit på fotografi mötet gick jag in på Spar för att kolla bland tidningarna (och hålla värmen till bussen kom) och kommer ut med en burk annans. I normala fall brukar ett sådant beteende tyda på konstigt blodsocker men ICKE!

Kan också nämnas att jag har varit i köket LÄTT 10 gånger utan att komma tillbaka med något och jag kan FORTFARANDE inte komma på vad det är mitt undermedvetna vill ha i köket….

Going to bed early and praying that my brain will have caught up with me by tomorrow mornings arabic lesson….

 

One Comment leave one →
  1. 27/10/2011 16:29

    Hoppas du vilar dig ikväll och har en bättre dag i morgon. Kram.

Kommentera

