Skip to content

Kamera utrustning.

30/10/2011

Har tänkt länge på att uppdatera min kamera utrustning. Har funderat både på stativ och blixt men stativ passar nog inte riktigt min fotografi stil och blixt har man nog mest nytta av när man är inne med det är jag ju inte så ofta när jag fotograferar.

Nu har jag istället tittat på hur jag kan uppdatera min kamerautrustning i en mindre skala och med grejor jag kan använda i sättet jag fotograferar.

Nu har jag kommit fram till att detta hade varit hjälpsamt:

Flash diffuser – Dämpar effekten från blixten

2 stycken UV filter till mina objektiv, förhindra repor på glaset och dämpar reflektioner i bilder, skulle kunna lägga på något livsår på objektiven

Ett extra batteri – Har bara ett just nu och i filmläge så tar det ganska snabbt slut, är man ute och fotar och batteriet klyddar kan det vara bra att ha ett i reserv.

Allt detta – tillsammas – har jag hittat för 13pund, ungefär en 150kr

När jag får pengarna för försäljningen av min gamla kamera ska jag nog beställa det…

No comments yet

Kommentera

