Skip to content

Gah!

09/11/2011

Det var en väldigt passande dag mitt paket med svenskt te kom på. Har suttit så gott som hela eftermiddagen och kvällen med min uppsats. ”Why did the League of Nations not achieve its aims?” Det är ett ämne jag vet mycket om men det verkar också vara varför jag har sådana problem med uppsatsen. Jag är lite för van vid historieuppsatser och vill gärna bara slänga ur mig fakta men eftersom ämnet är internationella relationer måste jag hela tiden påminna mig om att analysera djupare. Lite frustrerande.

Har i alla fall bestämt mig för att skriva klart uppsatsen och i morgon läsa igenom den igen och förhoppningsvis då hitta en del jag kan stryka så jag får plats med mer analyser.

I morgon bitti bär det av till tvättstugan och medan tvätten är igång planerar jag damsuga rummet och korridoren. När det som ska torktumlas ligger i torktumlaren får jag då läsa igenom uppsatsen igen. Sedan blir det bussen till Union Street och ett besök till Aberdeen Market, därifrån planerar jag gå upp på Union Street upp till Primark och titta på skor hela vägen upp dit. Sedan vända och köpa det par jag gillade bäst för att sedan komma tillbaka till Aberdeen Market och om tiden och uppsatsen tillåter, luncha på Starbucks 🙂

No comments yet

Kommentera

