Skip to content

Hundutställning

19/11/2011

Saknar mina hundar… Försöker skriva på lite uppsatser och arbeten men drömmer mig tillbaka till min och Astas sista ”riktiga” utställning i Stockholm, december 2009. Jag skulle tävla i Sverige Mästerskapet i Juniorhandling och Asta skulle ställas i rasen. Ur resultat synpunkt hade vi båda gjort mycket bättre ifrån oss men det gick ändå så bra. Vi samarbetade bra och hade super kul som vanligt. Jag gick inte vidare i tävlingen och Asta åkte ut på en tvåa för sin päls men jag var så stolt. Så stolt över hur långt Asta hade kommit sedan första utställningen nästan ett år tidigare och sen vi fick hem henne.

Vi hade jättekul och en underbar dag på Hundmässan. Den rädda, lite skygga hunden hade inga problem med Sveriges största hundutställning och hennes nya självsäkra bild sken igenom.

 

One Comment leave one →
  1. 20/11/2011 11:23

    Jag träffade ju hundarna igår. Vi skall ha båda hundarna här över natten den3dje till4de dec. Det går säkert bra. Nicke är trött och sover mest. Kram.

Kommentera

