Skip to content

Sista dagen med Islam

25/11/2011

Nu har jag precis haft min sista föreläsning om Islam för detta året. Lite små tråkigt, min föreläsare var helt fantastiskt och intressant att lyssna på. Jag har haft en basic understanding för Islam innan men det var intressant att faktiskt få veta mer varför de gör som de gör och historierna bakom deras traditioner. Sen är det kul att läsa ämnen som är så involverade i varandra, referenser till judendomen och kristendomen men även att få lära sig mer om den arabiska kulturen samtidigt som man lär sig språket.

Nu har jag bara tre veckor kvar i Aberdeen. Det ska bli kul att komma hem men samtidigt känns det som en del av mitt liv är här. Jag älskar universitetet och mina ämnen, staden är fantastiskt och jag har träffat så mycket nytt folk. Tror nog att Lödde får en ännu starkare känsla av hemma ju mer bekväm jag blir i Aberdeen. Att åka tillbaka till Lödde blir att återvända till en tidigare del av livet, det som är säkert och jag känner till men känslan av att stå på egna ben, att leva ett helt eget liv är ändå ganska häftig.

Om 5 timmar har jag prov i arabiska så nu blir det plugg plugg plugg!

Höres!

No comments yet

Kommentera

