Skip to content

Torsdag

01/12/2011

Så var det torsdag igen. Jämfört med gymnasiet så är torsdagar här faktiskt helt okej 🙂 Har bara en lektion i arabiska mellan 12 och 1.

Dock blev jag väckt på ett väldigt snällt sätt idag.

4am gick brandlarmet igång. Förvirrad som jag var över att bli väckt så tidigt trodde jag att det var jag som hade satt igång det och sprang runt i mitt rum i några minuter och letade efter ett sätt att stänga av det (vilket det inte finns). Tillslut trillade jag ut i korridoren för att fortsätta leta efter knappen som inte existerade och hörde hur tjejerna i lägenheten sidan om började röra på sig. Jag sprang ut och tänkte be om ursäkt för att jag (!) hade väckt dem. DÅ insåg jag att det var brandlarmet som hade gått av och att jag inte hade något att göra med det. In på rummet igen, på med jacka och skor och ut. I närmre 30min stod vi ute i vad jag gissar vad minusgrader.

Vakterna för receptionen kom springande och fick av alarmet och släppte in oss. Då var jag så frusen att jag låg och skakade i min säng under dubbla filtar i närmre en timme innan jag somnade.

Med denna spännande natten vaknade jag inte förrän 11:30 och arabiskan började 12. På 15min hann jag göra mig i ordning och kom på bussen 11:45 och hann i tid!

Nu har jag istället jobbig huvudvärk och är fortfarande frusen -.-

Men men i morgon bär det av till Edinburgh 😀 Kommer hem söndag kväll med massiv med bilder!

Kramar!

No comments yet

Kommentera

