Skip to content

Dag 1 avklarad

30/01/2012

Nu är första dagen på ”second half session” över. 9 började min dag med kursen religion vid ground zero. Kursen lät jätte intressant och verkade fokusera på det jag brinner för: förståelsen mellan och för religioner.

Så, 8:27 sprang (alltid språngmarsch…) jag till bussen med min kaffe i ena handen och min telefon i andra. 9 började lektionen och jag fick mig en smärre chock. Kursen är en del av DIVINITY, en kurs där man studerar Kristendomen. Föreläsaren är doktor i praktisk kristen teologi från Kanada.

Men min kurs i hållbar internationell utveckling i höstas blev jag lite rädd för att jag hade fastnat i något liknande.

Efterhand som timmen förflöt blev jag mer tagen av kursen. Vi ska studera hur religion används och påverkas efter/av katastrofer så som 9/11, Bombningen i London, Glasgow Airport, Mumbai (26 November 2008), Tsunamin i asien, översvämningen i New Orleans, Jordbävningen i Haiti, Första världskriget och Andra världskriget och förintelsen.

Ska bli spännande 🙂

One Comment leave one →
  1. Beatrice permalink
    31/01/2012 18:20

    åååh vad det låter kul! ❤

Kommentera

