Skip to content

Första dagen i Sevilla!

27/03/2012

Första dagen i Sevilla lyckades vi komma upp klockan 11. Första turen i stan blev från en skoter, döhärligt att susa runt i piratbyxor och vårjacka. Jag fick se universitetet och vi tittade in i Nespresso butiken och jag köpte lite kaffe till föräldrarna. Till lunch åkte vi till Carmelo’s farmor, en jätteliten söt gumma som bjöd på linssoppa och något som var friterade potatisskivor i äggröra. Jag fick en genomgång av alla bebisbilder ( 😉 ) innan vi åkte tillbaka till lägenheten. Efter en manana bytte vi till bil och åkte på skojakt. Jag hittade ett par Kappa skor för 50€, jättesköna och jättesnygga och ett par hajkbyxor. Till kvällsmat (klockan 10, galna människor) mötte vi upp Carmelo’s vän Pablo och gick på en kinesisk buffe. Efter att Carmelo’s mamma OCH mormor hade fyllt mig till bristningsgränsen med mat började nu även restaurangägaren insistera på att jag skulle prova allt! Lite kul ändå, han kunde ingen engelska men hans syster bodde i Malmö och allt porslinet var köpt från en antikbutik i Malmö.

Dagen var i sin helhet mycket trevlig, temperaturen låg på runt 25 grader och lite vind gjorde det lagom varmt. Carmelo’s föräldrar och mormor är jättetrevliga även om jag inte kan kommunisera så bra med dom.

Men som Carmelo’s pappa skrattande sade i går kväll, Perfekta svärmodern och svärdottern eftersom det inte finns en chans att vi kan prata med varandra ;).

No comments yet

Kommentera

