Skip to content

Åttonde dagen i Sevilla

03/04/2012

Åttonde dagen i Sevilla började med Geocaching. Efter att vi hade lagt tillbaka en geocache vi räddade från ett par elektriker två dagar tidigare åkte vi tillbaka till lägenheten där vi hoppade in i Carmelo’s föräldrars bil och åkte till en amerikanskliknande mataffär. Enorm och billiga priser så jag handlade chorizos, ostar och lite annat smått och gott jag har förälskat mig i här i Spanien. Till lunch hade Carmelo’s pappa lagat pasta carbonara. Super gott som vanligt och efter lunch åkte vi ner till stan och började gå runt men hela centrum var stängt för att ge rum för processionerna som inte gick för att det regnade. Den ända affär som vi hittade som var öppen var H&M och när vi väl kom in så började det ösregna. Istället började jag kolla kläder och hittade ett par klänningar och koftor (hoppas att den svenska sommaren och skottska våren blir varm med alla klänningar jag har köpt 😉 ). När det blev lite uppehåll i regnet tog vi oss till Burger King där vi tog en liten fika och drog sedan mot bussen. När vi nästan var där drog Carmelo med mig till ett Frozen Yoghurt ställe ”I thought you would like it” <3.
Tillbaka i lägenheten kom Carmelo's syster's pojkvän med mat, baguetter och pommes och kvällen avslutades med popcorn och Star Wars.

No comments yet

Kommentera

