Skip to content

Revision

03/05/2012

Nu är det 2 1/2 vecka kvar tills tentorna börjar och jag har börjat med min pre-revision som jag kallar det.
Pre-revision är mitt första steg i tenta plugg, jag går igenom allt material jag har på kurserna och skriver ihopa en sammanfattning med olika rubriker och underrubriker som jag kan läsa igenom om och om igen. Den här gången gör jag allt handskrivet och ska sedan lägga in allt i en PowerPoint så jag har en PPT för varje ämne. Dem powerpointarna kan jag sedan lägga in i både telefonen och iPaden.

När jag har alla dessa sammanfattningar läser jag igenom detta om och om och om igen, den riktiga revisionen alltså. Det jag gör efter ett tag är att jag tar bort all text så att jag bara har rubriker var och försöker komma ihåg så mycket som möjligt av vad varje rubrik innehöll. Där efter tar jag bort mer och mer rubriker till jag bara har ett fåtal kvar. Då kan jag förmodligen så mycket som möjligt om varje rubrik och tentorna ska inte vara några problem.

Nu är jag klar med pre-revision för hälften av mina ämnen, religion och politik. I morgon ska jag lägga in dom i power pointar. På lördag ska jag göra pre-revision av Religion at Ground Zero på förmiddagen och lägga in den i power point på eftermiddagen. Söndagen ska ägnas åt arabiska.

Under veckan som kommer kan jag gå igenom de tre PPTarna jag har närsom helst, på en tråkig föreläsning, på bussen, på kvällen i sängen. Och när jag inte gör det, plugga arabiska.

Jag ska nog ta mig igenom denna terminens tentor också 🙂

One Comment leave one →
  1. 04/05/2012 09:18

    Det låter jobbigt, men det klarar du säkert bra, kram.

Kommentera

