Skip to content

Kontaktlinser!

10/06/2012

Nu har jag snart haft kontaktlinser i en vecka. Första gången jag satte in dem tog det nära en halvtimme och ögonen gjorde ont ungefär hela tiden tills jag tog ut dom 3 timmar senare. Nu går det på 1-3 försök och jag känner knappt av dem.

Trots det väntar jag fortfarande på mina ”riktiga” linser som borde komma imorgon.

När jag var på utprovning och optikern fick reda på jag var diabetiker så blev det genast mycket dyrare.

Eftersom jag läker långsamare var jag tvungen att ha en gångs linser; om något litet skräp hamnade på linsen och jag fick ett sår så måste jag byta linser varje dag så jag håller det fräscht.

Som diabetiker har man dessutom torra ögonen så linserna ska vara extra fuktiga och andas speciellt bra. Dessutom har de extra UV skydd.

Super High Tec linser men de ska nog vara väldigt sköna att ha på sig 🙂 Även om de är dyra…

No comments yet

Kommentera

