Skip to content

Kurser!

19/09/2012

Nu är jag uppbokad på alla kurser för detta läsåret och så här ser de ut!

Höst terminen:

  • Islam (RS2001)
  • Economic and Psychological Theories of Religion (RS2004)
  • Theories of International Relations (PI2007)
  • Arabic for beginners 3 (AR2002)
  • Spanish Language 1 (SP1027)
  • Sociological and Anthropological Theories of Religion (RS2503)

Vårterminen

  • Introduction to the Hebrew Bible (DR1543)
  • International Political Economy (PI2507)
  • Arabic for Beginners 4 (AR2502)
  • Democracy: Issues and Controversies (PI2505)

Om det blir för mycket att göra så kommer jag att i första hand droppa Spanskan och i andra hand arabiskan. Är jag helt slut när vår terminen kommer så kommer jag att droppa arabiskan och i så fall prova på den igen till vårterminen i trean.

Ang. sifferkombinationerna:

De två bokstäverna anger vilken slags kurs det är. 
PI – Politics and International Relations
RS – Religious Studies
AR – Arabic
SP – Spanish

1xxx och 2xxxx står för nivå 1 eller 2 (nivå 1 är första året på universitetet, nivå 2, andra året osv.) Även om jag är på andra året så kan jag fortfarande läsa första nivåns kurser.

x0xx betyder att kursen hålls under höstterminen och x5xx betyder att kursen hålls under vårterminen.

De två sista siffrorna är kursens egna kod.

AR2502 står därför för Arabiska för andra års studenter under vårterminen.

 

2 kommentarer leave one →
  1. 20/09/2012 07:33

    det ser jobbigt ut. Lycka till.

  2. 27/09/2012 15:17

    Lycka till önskar don Gerardo!

Kommentera

