Skip to content

Spanska

21/09/2012

I dag har jag varit på min första lektion. Efter MYCKET klydd så gjorde jag ett inträdes test bestående av dessa frågor.

Vad heter du?

Varför vill du studera spanska?

Har du någon tidigare erfarenhet av att studera spanska?

Och det kunde jag inte göra själv utan var tvungen att ha lärarövervakning. Man blir så trött…

Men! Innan det lunchade jag med Lina, en vän från gymnasiet som har börjat plugga här i Aberdeen.

I morgon ska jag börja dagen med att rasta min kamera på morgonen, sedan hem och duscha, dra ner till Union Square, ta en lunch på Starbucks med min ipad och läsa en bok. Har jag tur hittar jag kanske ett par stövlar inför vintern.

Aberdeen har, under de två veckor jag har varit här, haft ett underbart väder. Det har inte regnat mycket och endast några moln. Det har varit lite sol varje dag men det börjar bli ganska kallt ändå…

No comments yet

Kommentera

