Skip to content

Mina föreläsningar!

26/09/2012

I år behöver jag ta 45/60 credits i Internationella Relationer och 60/60 i Religiösa Studier. Så totalt på ett år läser man 120 credits. Ut över detta läser jag 30 credits av Arabiska och 15 av Spanska.

I religiösa studier denna terminen läser jag två kurser:

Ekonomiska och Psykologiska teorier om Religion
Denna kursen handlar om varför och hur religioner uppstår och varför och hur de kan leva kvar, vad som kan och kan inte ersätta religion. I precis denna kursen läser vi om de ekonomiska och psykologiska teorierna, de teorier som tror att uppkomsten av religion är på grund av ett ekonomiskt eller psykologiskt behov.

Islam
Här ska vi lära oss allt om historian och utövningen av Islam.

I internationella religioner läser jag en kurs denna terminen:

Teorier om Internationella Relationer
Olika teorier om varför internationella relationer ser ut så som de gör.

Utöver detta

No comments yet

Kommentera

