Skip to content

Äntligen Fredag

28/09/2012

Nu var det äntligen fredag och första veckan tillbaka på Universitetet är över. Veckan har varit en mjukstart, alla föreläsningar har handlat om vad kursen ska handla om och hur vi bokar in diskussionsgrupper och liknande. Dessutom har inte dessa grupper kommit igång. Om 2 veckor är dock allt igång med alla grupper och liknande.

Mina fredagar ser dock alltid ut som de har sett ut idag, Arabiska mellan 10 och 11 och sedan Ekonomiska och Psykologiska Teorier om Religion mellan 15 och 17. Den sist nämna kursen är så pass interessant och professorn så bra att det inte gör något att sitta på en två timmes föreläsning på fredags eftermiddagen. Än så länge i alla fall, det är i alla fall ljus nu när jag kommer ut från byggnaden, det är det nog inte så många veckor till.

I morgon bitti ska jag ta på mig träningskläder och ta en spring runda / promenad beroende på vad jag känner för. Till lunch går jag nog Union Street ner och kollar in stövlar och sedan till Apple Store på Union Square och kolla på fodral till min iPad. Jag tycker att detta fodralet är så fräckt, har samma stuk på mitt datorfodral.

Och min iPad, så underbar den är! Under föreläsningarna så antecknar jag i ett block (tycker om att skriva för hand under föreläsningar). När jag kommer hem i slutet på dagen så skriver jag in anteckningar på Google Drive/ Docs. Under nästa föreläsning kan jag då titta igenom mina anteckningar från tidigare föreläsningar på iPaden.
Dessutom lägger professorerna ut artiklar och scannade delar av böcker på myAberdeen, en portal för studenterna med information, dokument och liknande. Så istället för att skriva ut alla dessa så kan jag läsa dom direkt från iPaden. Även där Google Drive eftersom jag lägger in ALLT gällande studierna där.

Hoppas ni också har haft en trevlig vecka och har en spännande helg framför er!

20120928-175848.jpgDetta är vad jag möttes av när jag kom ut från min sista lektion, Elphinestone Hall till vänster, King’s College med den karakteristiska kronan och New King’s till höger.

 

No comments yet

Kommentera

