Skip to content

Busy life

18/10/2012

Ännu en dag med föreläsningar, diskussioner, plugg, och nu film.
Första lektionen var Arabiska och jag fick tillbaka två läxor, inget som ingår i betygsättningen men ändå. Den första var en dikterings övning, Ahmad säger ett ord på arabiska och vi skriver ner det. Lite jobbigt eftersom de har 3 bokstäver som kan tolkas som a och 3 för h. Den andra var en annons för en lägenhet som vi skulle skriva. På den första fick jag 16/20 och på den andra endast 4 rättningar och kommentaren ”well done”.
Den andra lektionen var Islam och den tredje Internationella Relationer. På båda gjorde jag bra ifrån mig tycker jag, bara man säger något och bidrar till diskussionerna så får man bra betyg i den delen.

I morse fick vi en lyxbuss, typ som dom man åker på bussresor med. Eftersom de inte hade automaten för att betala fick man åka gratis. Eftersom jag ändå åker fritt så mycket jag vill hela terminen med mitt busskort gjorde det ingen skillnad för mig. Men nice med en skön och bekväm buss en regnig torsdag morgon.

20121018-223516.jpg

One Comment leave one →
  1. 19/10/2012 11:15

    Bra jobbat! Trevlig helg!

Kommentera

