Skip to content

Snö

26/10/2012

Så har vintern kommit till Aberdeen. Idag firar muslimerna dagen då Abraham nästan offrade sin son till Gud. Igår tog de över mataffärerna för att köpa mat till dagens festligheter. Tydligen är det den näst största högtiden i Islam. I alla fall, min lärare i Arabiska firade denna högtiden idag och ställde in morgonens Arabiska. Ingen klass 10-11 utan bara 15-17. Så jag sov till klockan tolv :-). Lagom till när jag gick till bussen började det snöa massivt. Och det snöar fortfarande. Snön har börjat lägga sig på taken och gräset blir vitare och vitare.
Jag har hört att Sverige också har fått snö?

20121026-163415.jpg

2 kommentarer leave one →
  1. 26/10/2012 21:51

    Det har inte börjat snöa ännu,men i Wien dit vi åker i morgon skall det snöa. Tack för dom fina tidningarna,med många nya ideer. Jag ser fram emot att vi träffas till jul. Många kramar från mig och hälsa Carmelo.

  2. 26/10/2012 22:55

    Så är det här med, vi befinner oss i Ludvika och här kom lite snö, bara precis så det blev vitt.
    I morgon ska vi på upptäcksfärd runt staden, en liten tävling, på kvällen är det dags för Ulricas kalas. Kram

Kommentera

