Skip to content

En vecka kvar

15/03/2013

Nu var ännu en vecka slut (för mig slutar veckorna på fredagar, helgen är ju bara att ta det lugnt och inga måsten). Jag började klockan nio med en föreläsning i demokrati. Därefter gick jag till biblioteket och lämnade igen lite böcker. Alla böcker har olika lång lånetid, allt från 3 timmar till sista maj, men om någon annan vill ha samma bok och ställer sig i kö på den får man en vecka på sig från det datumet. Och eftersom jag ska vara borta i tre veckor över påsken kan jag inte ta med mig några böcker, så nu försöker jag gå igenom alla böcker jag kan och skriva allt jag behöver! Efter biblioteket satte jag mig att läsa lite fler böcker och klockan tolv gick jag på min arabiska lektion där vi satt i par och pratade vad vi skulle göra i sommar. Ganska kul att vi har lärt oss tillräckligt för att kunna ha lite lättare samtal!

Efter arabiskan slutade så åkte jag ner till Union Square och mötte Carmelo. Vi åt frozen yoghurts, kollade runt lite i butikerna och jag hittade en snygg broderad topp för 150kr.

På promenaden hem köpte vi mat och jag lagade köttbullar och lärde Carmelo göra brunsås 😉 Nu väntar film och mys!

I helgen ska jag försöka hinna klart med allt plugg jag måste få gjort innan jag åker till Sverige nästa lördag. Förmodligen drar jag iväg till favoritrestaurangen/kaféet och sitter där 🙂 Goda mackor och drickbart kaffe 🙂 Och det är INTE Starbucks jag talar om!

No comments yet

Kommentera

