Skip to content

Back in Aberdeen

24/09/2013

Så var jag tillbaka i Aberdeen! I går (måndag) lämnade jag kastrup 16:30 och efter en mellanlandning i Norge kom jag till Aberdeen ungefär 19:30. I dag har jag lyckats återställa min internet bank här, sett att mitt studiestöd verkligen blev överfört, åkt ner till Union Square för att se om dom hade några iPhone 5s i lager (vilket dom inte hade) och sorterat ut lite böcker som ska skänkas till biblioteket, BooksEnd (där dom säljer kurslitteratur och vinsterna går till välgörenhet), och till Frälsningsarmen.

I morgon ska jag till vårdcentralen för att hämta ut piller till min sköldkörtel, göra mig av med alla böcker, köpa busskort och skriva in mig i lite föreningar.

Än så länge tänkte jag:

  • Arab House Society (så jag kan öva på min arabiska)
  • Nordic Society (för kanelbullar och IKEA besök)
  • Creative Writing Society (det hade varit kul att kunna skriva lite vad man känner för)
  • Yoga Society (billig yoga)
  • Knitting (om dom finns i år)

Nu ska jag gå och lägga mig och fortsätta läsa Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann.

God Natt!

No comments yet

Kommentera

