Skip to content

Något av det godaste jag någonsin har lagat!

19/10/2013

Idag gjorde jag jackpott! På vägg till affären tog jag fel buss och fick gå 4km för att komma tillbaka men fick med mig vad jag skulle.

Jag lagade en aubergine gratäng! 

Ingredienser:

  • 2 gullök
  • 2 vitlöksklyftor
  • 2 auberginer
  • 2 mozzarella bollar, fint skivade
  • 400g hackade tomater i juice
  • Riven parmesan
  • Salt, peppar, timjan

Tillagning:

  1. Värm ugnen till 200 grader
  2. Skiva all lök och auberginerna fint och stek dom i tur och ordning i en stekpanna
  3. Lägg ett lager aubergine i botten på en form och krydda. Varva sedan med lök, tomater, mozzarella, och auberginerna och krydda. Avsluta med ett lager aubergine.
  4. Strö riven parmesan på toppen och tillaga i ugnen i 25-30minuter.

 

20131019-155623.jpg

No comments yet

Kommentera

