Skip to content

Marknader

26/10/2013

Idag åkte jag på äventyr! Igår package jag väskan med kamera och lite mat och i morse tog jag bussen upp till Hillhead där jag bodde mitt första år i Aberdeen. Därifrån gick jag över floden Don och upp till samhället som heter Scotstown. Där fanns första marknaden där lokala pysslare sålde smycken, kort och sticke. Jag hittade ett par större uggleöronhängen för 40kr. Det var inte jättestort och jag var snabbt klar.

Jag letade upp en buss som gick ner till Union Street och tog mig till March Hare Market. Detta var lite större men hade inte så mycket roligt. Det mesta var konstiga smycken och vintage, dvs gamla koppar och kläder. Inte jättekul men jag kommer nog tillbaka nästa gång dom har det ändå! Här hittade jag ändå två par öronhängen och ett halsband.

Tredje marknaden för dagen var en bondemarknad där det säljs mest mat och lite annat roligt. Här shoppade jag lite julklappar. Det blev inga fantastiska bilder från idag men jag lägger ändå upp lite.

IMG_7415 IMG_7421 IMG_7442 IMG_7454 IMG_7463 IMG_7464 IMG_7465

One Comment leave one →
  1. Carina permalink
    26/10/2013 16:11

    Verkar va en härlig dag!

Kommentera

