Skip to content

Kallt

05/11/2013

I morse blev det kallt. På riktigt.

Frosten låg tjock över  gräsmattorna när jag sprang till min första lektion, några minuter försent. Eftersom jag hade brått slängde jag på mig samma jacka jag hade igår men en tjockare halsduk men det var ändå för kallt! Nu har jag tagit fram vinterjackan och den är nog här för att stanna.

Som vanligt om tisdagarna har jag mycket att göra och längtar till i kväll när jag ska först på stickcafe i församlingshemmet och sedan hem till min elektriska filt och en kopp te. Om 1.5 timme ska vi hålla vår presentation om Rwandas inbördeskrig och i morgon ska jag träffa en kompis för att försöka avsluta en grupp uppgift som ska in på fredag.

Efter första lektionen idag så träffade jag min lärare i Internationell Säkerhet, professor Smith och jag berättade om hur min uppsats låg till, vad jag hade för planer och han bekräftade att jag låg på rätt spår. Jag pratade även lite om mina planer för min avhandling och han tyckte att det är möjligt att göra men det blir mycket första hands källor eftersom det inte har skrivits så mycket på ämnet ännu.

Resten av veckan ska jag fortsätta jobba av så mycket arbete som möjligt så jag ligger före i min planering. Håll tummarna för mig!

No comments yet

Kommentera

