Skip to content

Mycket kul!

07/11/2013

I tisdags hade vi vår presentation om Rwandas alla inbördeskrig (eller ett långa). När det blev min tur att berätta om kriget 1994 så började jag med att ursäkta mitt dåliga uttal av namn och platser och att det var därför jag i många fall hade dom i presentationen istället för att försöka säga dom högt ut. Detta fick alla att skratta till lite och i alla fall vakna upp. Jag kände mig säker på det jag sade och när jag märkte att vissa i klassen började titta på andra håll eller klottra i blocket så skämtade jag lite eller ställde en fråga till klassen. Professorn såg i alla fall nöjd ut när jag var klar och han sade att vår grupp hade gjort väldigt bra ifrån oss.

I går kom även en jacka jag hade beställt online. Den kostade 200kr så jag tänkte att det var värt att beställa och om den inte passade kunde jag ju bara skicka tillbaka den. Men den satt bra, såg bra ut och var ganska varm!, även om den inte är vattentät. Det är bara när det blåser till ordentligt som jag blir lite kylig.

Jackan hittar ni här: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00DGYQ06A/ref=oh_details_o02_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

IMG_7476Idag fick vi även feedback från vår första inlämningsuppgift och min grupp fick 19/20! Och han älskade även vår fina graf och tabeller som jag hade gjort 🙂 Så nu känner jag mig ganska säker på de framtida uppgifter som jag har denna hösten.

Till lunch idag gjorde jag en baugette: IMG_7477

Den består av philladelphia ost, parma skinka, edamer ost, spenatblad (hade föredragit vanlig sallad men tänkte att jag kunde använda resten av spenaten i en lasange), och kokt ägg.

 

 

One Comment leave one →
  1. Carina permalink
    07/11/2013 21:09

    Snygg jacka och mackan såg god ut! Det var du väl värd efter din presentation!

Kommentera

