Skip to content

Glutenfria, laktosfria kladdiga brownie

25/06/2014

Det är kanske dags att låta min blogg gå åt ett annorlunda håll! Jag tänkte lägga upp lite mer recept på vad jag bakar och lagar.

Här är ett recept på glutenfria, laktosfria, kladdiga brownies.

Ingredienser:

  • 2 nävan valnötter
  • 150g nutella
  • 50g mandelmjöl
  • 2 ägg
  • 2dl socker
  • 4 tsk vaniljsocker
  • 100g smör

TIllagning:

  1. Smöra och mjöla en ugnsfast form med mandelmjöl
  2. Hacka  valnötterna och stek majoriteten av dem med en klick honung men passa så de inte bränner
  3. Smält smöret i ett vattenbad och rör ner nutellan
  4. Vispa äggen och sockret poröst och rör sedan försiktigt ner mjölen, nutella blandningen och nötterna
  5. Häll ned smeten i formen och strö över de restrerande hackade valnötterna
  6. Grädda mitt i ugnen på 30min

Ät med gaffel! Den blir för kladdig att äta med fingrarna

IMG_0664

No comments yet

Kommentera

