Skip to content

Pyssel

13/07/2014
tags: , ,

Ikväll tog jag upp symaskinen till matbordet och sydde på! Tidiagre idag var jag på Myrorna på Emporia och köpte en blommig kjol. Den saknade en knapp högst upp så jag bytte ut alla mot de gamla blåa till nya oranga knappar och sydde in kjolen från en storlek 44 till 40.

IMG_0859Sen sydde jag fast en IKEA filt bak på en filt jag som min seniorfarmor började på men som jag har avslutat.

IMG_0857

Nu sitter jag och lagar lite gamla kläder och syr om en klänning jag köpte på loppis. Den var i storlek 42 men den kostade 20kr och var så fint blommig att jag tänkte försöka sy ner den till en 40.

 

No comments yet

Kommentera

