Skip to content

Snart måste våren komma!

19/03/2015

Det har varit en väldigt jobbig vinter sen jag kom tillbaka till Aberdeen. Kurserna jag läser är väldigt interessanta men aningen deprimerande. Arab-Israeliska relationer får en nästan att ge upp hoppet om att det ska kunna bli fred i regionen och Nationalism i moderna Europa är väldigt fokuserad på teori som är svår att förstå.

Mitt tak började läcka igen efter att jag hade varit tillbaka i ett par veckor och efter mycket tjat på receptionen blev jag flyttad till ett nytt rum. När jag väl hade blivit flyttat trampade jag fel och foten jag stukade i sommras började göra ont igen. Två dagar in i det nya rummet så blev jag sjuk och fick inte ens behålla vatten. Efter 4 dagar i sängen hade jag 2 dagar när jag kände mig okej innan jag började få ont i halsen och sen följde en bihålleinflamation och virus som satta sig i halsen.

Mitt i allt detta har jag försökt njuta av min sista tid i Aberdeen. Jag fikar och lunchar med vänner, går och stickar med mina tanter varje måndag och går på mässor och utställningar runt om i staden.

I förrgår smsade min gamla rumskompis att hon hade lite post som hade kommit till mitt gamla rum så jag gick över gården för att hämta det och satt och snackade med henne i en timme. Förrutom ett brev från en kompis så kom äntligen mina knappar till min nystickade tröja!

IMG_9976 IMG_9984

No comments yet

Kommentera

