Skip to content

Duthie Park

21/03/2015

Idag gav jag mig ut på lite äventyr. Jag gick upp till Broad Street i stan och tog buss nr 17 söderut. Det var en mycket fin bussresa på 20 minuter i kvarter jag har aldrig hade varit i innan. Det svåra är att jag visste inte riktigt när jag närmade mig rätt busshållplats och på bussarna här finns det ingen skylt i bussen vilken hållplats man kommer upp till. Men 20 meter innan rätt busshållplats kände jag igen mig och hoppade av bussen på rätt ställe.

Duthie Park hade en blomstertävling där folk tävlar i olika klasser så som blomsterarrangemang, egenodlade blommor, finaste stammen etc. Jag tog en tur i växhusen där tävlingen pågick, köpte en scone och te i kaffet och gick ett varv i parken innan jag åkte hem.

IMG_0005

IMG_0012

IMG_0021Här hittar ni alla bilder: https://www.flickr.com/photos/linneadelen/sets/72157651412345186/

One Comment leave one →
  1. Carina permalink
    21/03/2015 21:19

    Underbara bilder….du kanske ska bli natur fotograf i stället??

Kommentera

