Skip to content

Loppis

27/08/2016

Idag var det dags för den årliga loppisen i Lomma. I vanlig loppisanda tog jag ut lite kontanter och tänkte att ‘men jag ska ju egentligen inte ha något’, men kom hem med mycket fynd! Det blev 1 bok, 2 par skor, 2 byxor (som tyvärr inte passade), 3 blusar, 4 vinglas, en blandning av ost- och vanliga knivar, en vinterjacka, en höstjacka, och två dricksglas. Precis när vi skulle gå hem kom morfar med en lott han hade vunnit andra pris på men inte hade hittat något han ville ha, så jag fick lotten och hittade en fin oljelampa!

Jag tog bilder på de skorna jag hittade:

IMG_5101

Första paret skor var mörkbruna och ca storlek 37, lite tajta men helt lagom med vanliga strumpor i. Sulorna var nästan helt oanvända men satt lite löst på klacken, men med lite av pappas super-duper-lim ska dom nog sätta sig! Jag betalade 20kr för paret.

IMG_5110.jpg

Andra parent var lite större, en stor 38. Stosnörena var udda, så dom får jag försöka byta ut. Detaljerna ser ut att vara äkta läder och tyget är av canvas style. Sulan är inte mönstrad utan helt blank, det ser ut att vara lite finare skor. Inne i skon finns en lapp med ‘Ryttmästaren’. För detta paret betalde jag 30kr.

No comments yet

Kommentera

